Sider

fredag 6. juli 2012

Haavard

For en tid tilbake prøvde jeg meg på litt maling (i fjor en gang).
Jeg fikk akrylmalesett til jul i 2010.

Har ikke malt mye men det er jo gøy og utfordrende.

A while back I tried to paint (last year once).
 I got an acrylic paint set for Christmas in 2010.

I have not painted much, but it's fun and challenging.

Det er vanskelig å få frem det rette uttrykket i ansiktet,
 men synes jeg har fått frem nok av Haavard til at jeg er fornøyd.

It is difficult to obtain the appropriate expression of the face,
but I think I got out enough of Haavard that I am satisfied.

Kunne sikkert jobbet mer med det, men turte ikke i tilfelle jeg kom til å ødelegge det.
Jeg er kanskje feig, men er fornøyd med resultatet.

Could probably done more with it, but did not dare in case I was going to destroy it. It may be cowardly, but I'm happy with the result.


Bildet er ikke stort. 15 x 15 cm lerret

It is not big. 15 x 15 cm canvas

Har flere lerret liggende.
Det neste blir et av Martine. Har begynt på det, men må jobbe mer med øynene.
Får se når jeg får ånden over meg og tar oppigjen arbeidet med det.

Have several canvases lying around. The next will be one of Martine.
 I've started on it, but must work harder on the eyes.
 Will see when I get the spirit of me and start working on it again.



Helt på slutten legger jeg ved et annet bilde (det første) jeg malte.
ikke helt fornøyd med hudfargene, da de ble veldig mørke.
ellers er jeg førnøyd med resten.
Bildet ser bedre ut på skjermen synes jeg fordi noe av teksturen blir borte.
I virkeligheten ser nemlig babyen gammel ut i huden.
Har i alle fall lært endel om farger.

At the very end I add another picture (the first) I painted.
not entirely satisfied with the skin tones, as they were very dark.
 Otherwise I am satisfied.
 The picture looks better on screen, I think because some of the texture is gone.
Actually the baby looks old, in the skin.
I have at least learned a bit about colors.

Dette bildet er malt på tykk kartong og har ikke enda fått noen ramme.

This picture is painted on thick card stock and have not yet received a frame.

Bedre lykke nestegang. For det blir definitivt en neste gang.

Øvelse gjør mester?



Better luck next time. For it is definitely a next time.

 Practice makes perfect?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar