Sider

søndag 1. juli 2012

Nye Grytelapper /New Potholders

Fant link til DENNE siden på Pinterest.
Og forelsket meg helt i hennes grytelapper.
Og siden de jeg har på kjøkkenet (gjemt i en skuff) ikke akkurat er noe fryd for øyet
bestemte jeg meg for å prøve meg på disse.

I found a link to THIS page on Pinterest 
 And fell completely in love with her potholders.
And because the ones I have in the kitchen (hidden in a drawer) is not exactly a feast for the eyes,
 I decided to try making these for the kitchen.

Lørdag formiddag (ca 12 timer siden) dro vi ut og handlet garn og noe mer.
Og 3 timer senere var heklenålen i sving.

Saturday morning (about 12 hours ago) we went out and bought yarn and more. And three hours later, the hook was at work.



Garnet vi valgte var PT Petunia. (100% bomull)
Garnet er ikke tykt nok men med 2 tråder ble det bra.

The yarn we chose was PT Petunia. (100% cotton)
The yarn is not thick enough but with 2 strands, it was good.



Og resultatet ble slik etter ca 4 timer i sofaen (med diverse avbrudd som MAMMA!! HJELP MEG!!).
Gode tykke grytelapper som man ikke trenger å skamme seg over.

And the result was as follows: After about 4 hours on the couch
(with several interruptions MAMMA! HELP ME!).
Good thick potholders that one does not need to be ashamed of.

2 kommentarer: